Noorkerländerkapel

Het Egerländer blaasorkest de Noorkerländerkapel komt uit Hengelo, is onderdeel van de Hengelose Muziekvereniging Eendracht-Excelsior en is gevestigd in de Hengelose wijk de Noork, waarvan de naam van deze Egerländer Kapel dan ook is afgeleid; “De Noorkerländerkapel”.

Op 1-mei-1982 heeft de toen bestaande boerenkapel de kiel definitief afgelegd en is men, geïnspireerd door de componist Ernst Mosch, afkomstig uit het toenmalige Egerland in het noorden van het huidige Tsjechië, zijn muziek gaan maken. Ernst Mosch heeft de van oorsprong Böhmische volksmuziek een eigentijdse muzikale stijl gegeven en deze werd vervolgens vertolkt door zijn blaasorkest, de Egerländer Musikanten.

Niet zomaar een muzikale stijl, maar de Egerländer muziek : Blaasmuziek van de bovenste plank die onze Kapel nu speelt! Met daarbij, als kers op de muzikale taart, de schitterende zang van ons geweldige zangduo Ann-Kathrin en Frank.

Bekijk ook

Vacature: Tenor/Bariton

Vacature: Trombonist

Informatie over boekingen

Naast een “feest der herkenning” van deze Egerländer muziek voor de luisteraar, is de Noorkerländerkapel daarbij niet éénkennig en schuwt ook een uitstapje naar de Tiroler muziek, een pittige mars, een meezinger of een doldwaze komische act van ons blaasorkest niet.
Vele succesvolle optredens zijn reeds overal verzorgd, steeds met veel enthousiasme en plezier, wat altijd door het publiek bijzonder goed werd ontvangen. Dit alles onder het motto : Blaasmuziek . . . als het maar perfect én gezellig is!

De Noorkerländerkapel bestaat momenteel uit , het zangduo meegerekend , 20 muzikanten. Louter amateurs maar ambitieus in het streven naar vergaande perfectie in de blaasmuziek en dat alles al meer dan 35 jaar. Steeds met heel veel plezier.

Plezier dat de Noorkerländerkapel uitstraalt bij alle optredens zowel in binnen- als buitenland, als er gemusiceerd wordt op braderieën, personeelsfeesten, Tiroleravonden, bij de plaatselijke carnavalsvereniging of in ouderencentra. Of veelvuldig in het buitenland tijdens een “Frühschoppen”, een “Platzconcert” danwel een “Schützenfest” of “Oktoberfest”.

Waar dan ook, de Noorkerländerkapel staat altijd garant voor veel plezier en luistergenot zoals reeds zovelen mochten ervaren!

Informatie en boekingen

In antwoord op de mail wordt er z.s.m. contact opgenomen door Bart Leeuwerink, Remco Lammerink of Noëlle ter Haar.

Boekingen via e-mailadres

noorkerlanderkapel@gmail.com

Voor vragen neem contact op

Vacatures

De Noorkerländerkapel is altijd op zoek naar ervaren en gemotiveerde nieuwe blazers.

Het plezier staat bij ons amateurorkest altijd voorop, maar wij willen absoluut wel op muzikaal gebied het hoogst haalbare bereiken. De repetities van ons orkest zijn dan ook altijd op dit muzikale niveau gericht. In vervolg op deze repetities treden wij gemiddeld 12- tot 15 keer per jaar op. Meestal overdag op zondag en meestal in het Tecklenburger Land of Teutoburger Woud in Duitsland, waar de Noorkerländerkapel bijzonder geliefd is!

Wie wil ons blaasorkest in deze komen versterken? Voor informatie kunt u terecht bij Bart Leeuwerink of Noëlle ter Haar. Of kom eens vrijblijvend naar ons blaasorkest luisteren op onze repetitie elke donderdagavond om 20.30 uur in ons Clubhuis “de Speeldoos” aan de Steenbokstraat 217 7557 LE te Hengelo.